Thursday, March 23, 2017

Những cây cầu đẹp trên thế giới!-Beautiful bridges in the world!

The Golden Gate Bridge is a suspension bridge linking the Golden Gate, the gateway to the San Francisco Bay and the Pacific Ocean. As part of both US 101 and California State Route 1, the bridge joins the city of San Francisco on the northern tip of the San Francisco Peninsula with Marin County.









 Completed in 1937, The Golden Gate Bridge is the longest suspension bridge in the world, and has become an international symbol of San Francisco, California, USA. Since its completion, eight other bridges have crossed the Golden Gate Bridge. Still, it is still the second longest suspension bridge in the United States, after the Verrazano-Narrows Bridge in New York. In 2007, it was ranked fifth on the list of US architectural favorites by the American Institute of Architects.


Cầu Cổng Vàng  là một cây cầu treo nối liền Cổng Vàng, cửa ngõ vào của vịnh San Francisco và Thái Bình Dương. Là một phần của cả hai xa lộ US 101 và California State Route 1, chiếc cầu nối liền thành phố San Francisco trên mũi phía bắc của bán đảo San Francisco với hạt Marin. Khi được hoàn thành vào năm 1937,





The Golden Gate Bridge là cây cầu treo dài nhất trên thế giới, và đã trở thành một biểu tượng quốc tế của San Francisco, California, Hoa Kỳ. Kể từ khi hoàn thành đến nay đã có tám chiếc cầu khác có chiều dài vượt qua Cầu Cổng Vàng. Tuy thế, nó vẫn là cây cầu treo dài thứ hai ở Hoa Kỳ, sau cầu Verrazano-Narrows ở New York. Vào năm 2007, nó đã được xếp hạng thứ năm trong Danh sách những kiến trúc Hoa Kỳ được yêu thích do Viện Kiến trúc sư Hoa Kỳ bầu chọn.





 The Golden Gate Bridge at night:so beautiful







The  Tower Bridge is a bridge and bridge project (which can be opened for large boats passing through) across the River Thames in London, the capital of the United Kingdom. The bridge was completed in 1894, which is located directly at the Tower of London, becoming a famous symbol, associated with the city of London and with England in general. This is also the last bridge down the Thames in the city


Tower Bridge

The bridge is 800 feet (240 metres) in length with two towers each 213 feet (65 metres) high, built on piers. The central span of 200 feet (61 metres) between the towers is split into two equal bascules or leaves, which can be raised to an angle of 86 degrees to allow river traffic to pass. The bascules, weighing over 1,000 tons each, are counterbalanced to minimise the force required and allow raising in five minutes.

The two side-spans are suspension bridges, each 270 feet (82 m) long, with the suspension rods anchored both at the abutments and through rods contained within the bridge's upper walkways. The pedestrian walkways are 143 feet (44 m) above the river at high tide.
The main bridge deck carries two lanes of road traffic between two low-level pedestrian walkways across both suspension spans and the opening bascule section of the bridge, with the walkways separated from the roadway by fences. The roadway passes through each of the two towers, whereas the low-level walkways pass around the outside of the towers.


Cây cầu dài 800 feet (240 mét) với hai tháp cao 213 feet (65 mét), được xây dựng trên các cây cầu. Khoảng cách giữa hai tháp 200 feet (61 mét) được chia thành hai phần cơ bản hoặc lá tương đương, có thể nâng lên đến góc 86 độ để cho phép lưu thông sông. Các cơ sở có trọng lượng trên 1.000 tấn mỗi, được cân bằng để giảm thiểu lực cần thiết và cho phép tăng trong năm phút.


Hai bên là các cầu treo, dài 270 feet (82 m), với các thanh treo treo neo cả hai tại trụ cầu và thông qua các thanh có trong các lối đi trên của cây cầu. Đường đi bộ dành cho người đi bộ là 143 feet (44 m) trên sông khi thủy triều cao.

Chân cầu chính mang hai làn đường giao thông giữa hai lối đi bộ dành cho người đi bộ ở mức độ thấp trên cả hai khoảng treo và phần khe hở của cây cầu, với những lối đi cách nhau bằng đường ranh bằng hàng rào. Đường đi qua mỗi hai tháp, trong khi đường đi bộ ở mức thấp đi qua bên ngoài tháp.











Ribblehead viaduct, United Kingdom













No comments: