Saturday, March 4, 2017

Takachiho Gorge in Miyazaki ,Japan

Takachiho is in the northernmost part of Miyazaki Prefecture, bordering Kumamoto Prefecture on its north and northwest sides and Oita Prefecture on its north and northeast sides. The Gokase River flows from the west to the southeast part of town.
The heart of the town is at its center, around the now-defunct Takachiho Station and the business office of Takachiho Kotsu, the town's public transportation company. Takachiho Gorge, in the southern part of town, is fairly famous as a tourist attraction.

Takachiho is about 120 km northwest of the prefectural capital of Miyazaki and about 80 km southeast of the city of Kumamoto. Due to no public transportation facilities, nor any national highways to Miyazaki, it takes about three hours to get there.

Because it takes about half that time to get to Kumamoto, ties between Takachiho and Kumamoto are getting deeper year by year. This is not a recent development, as transportation to the base of Mount Aso has existed for a long time.



Takachiho là ở phần phía bắc của tỉnh Miyazaki, tỉnh Kumamoto biên giới phía bắc và phía tây bắc của nó và Oita Prefecture ở phía bắc và đông bắc bên của nó. Gokase sông chảy từ tây sang phần phía đông nam của thị trấn.
Các trung tâm của thị trấn là ở trung tâm, xung quanh này trạm Takachiho chết và văn phòng kinh doanh Takachiho Kotsu, các công ty giao thông công cộng của thành phố. Takachiho Gorge, ở phần phía nam của thị trấn, cũng được biết đến như một điểm thu hút khách du lịch.
Takachiho là khoảng 120 km về phía tây bắc của thành phố thủ phủ của quận Miyazaki và khoảng 80 km về phía đông nam của thành phố Kumamoto. Vì không có giao thông công cộng, cũng không phải bất kỳ đường cao tốc đến Miyazaki, phải mất khoảng ba giờ để đến đó.Bởi vì nó mất khoảng một nửa thời gian đó để đi Kumamoto, Kumamoto quan hệ giữa Takachiho và đang nhận được năm sâu hơn theo năm. Đây không phải là một sự phát triển gần đây, được vận chuyển đến chân núi Aso đã tồn tại trong một thời gian dài









No comments: