Saturday, March 4, 2017

Những ngôi làng đẹp trên thế giới-Beautiful villages in the world part-3

Gudvangen is a village in the municipality of Aurland in Sogn og Fjordane county, Norway. It is a popular tourist destination and is located at the end of the Nærøyfjord where the Nærøydalselvi river empties into the fjord. The European route E16 highway passes by the village. Heading southwest on the highway leads to Voss municipality while heading northeast the E16 enters the Gudvanga Tunnel on its way to the villages of Flåm, Undredal, and Aurlandsvangen. The nearby village of Bakka lies about 5 kilometres (3.1 mi) to the north. The Kjelfossen waterfall is located just to the southeast of the village.



Gudvangen là một ngôi làng ở khu đô thị của Aurland ở hạt Sogn og Fjordane, Na Uy. Nó là một điểm đến du lịch nổi tiếng và nằm ở cuối của nærøyfjord nơi sông Nærøydalselvi đổ vào vịnh hẹp. Tuyến đường cao tốc E16 châu Âu đi qua làng. Nhóm tây nam trên đường cao tốc để dẫn Voss đô thị trong khi nhóm phía đông bắc của E16 đi vào đường hầm Gudvanga trên đường tới các làng Flåm, Undredal, và Aurlandsvangen. Các ngôi làng gần đó của Bakka nằm khoảng 5 km (3,1 mi) về phía Bắc. Các thác nước Kjelfossen nằm ngay phía đông nam của làng.











Siglufjorour, Iceland

The village is located in northern Iceland. The village disappeared and instead is the white house appeared on the coldest months of winter.
















Kandovan ,Iran's
Kandovan is a tourist village in Iran's cave-style houses with shapes like giant termite nest. Some houses here were at least 700 years old and still has people living in it. Village East Azarbaijan province, near Öskü and Tabriz, Iran. The house is located inside the cave cone, formed from volcanic ash accumulated. Kandovan also known for the beauty of its landscapes. A popular resort, it offers hotels and restaurants to serve tourists. Its mineral water is also very popular with visitors to the resort and is said to be a cure for kidney disease. The area is not far from ancient Praaspa, is a legendary leader Marc Antony Roman could not win in 36 BC. Antony's conquest in fact ended in disaster with heavy losses for the Romans of life and property.

Kandovan là một làng du lịch ở Iran là những ngôi nhà kiểu hang động với hình thù như những tổ mối khổng lồ. Một số ngôi nhà ở đây đã ít nhất 700 năm tuổi và vẫn có người sinh sống trong đó. Làng thuộc tỉnh Đông Azarbaijan, gần Osku và Tabriz, Iran. Những ngôi nhà nằm bên trong hang hình nón, được hình thành từ tro bụi núi lửa tích tụ lại. Kandovan còn nổi tiếng với vẻ đẹp danh lam thắng cảnh của nó. Một khu nghỉ mát phổ biến, nó cung cấp các khách sạn và nhà hàng để phục vụ du khách. Nước khoáng của nó cũng rất phổ biến với khách đến nghỉ dưỡng và được cho là một phương pháp chữa bệnh thận. Khu vực này cách không xa Praaspa cổ, là địa điểm nhà lãnh đạo huyền thoại La Mã Marc Antony không thể chiếm được trong năm 36 trước Công nguyên. Cuộc chinh phạt của Antony trên thực tế đã kết thúc trong thảm họa với tổn thất nặng cho những người La Mã về người và của.

This is a unique village, with houses built in caves Cone. This cone-shaped caves formed from volcanic ash and rock hard compression Sahand reshaped over hundreds of years. At first glance the village feels like the huge territory of termites.

Đây là ngôi làng duy nhất, với những ngôi nhà được xây trong hang có dạng hình nón. Những hang động hình nón này được hình thành từ tro núi lửa Sahand nén cứng như đá và định hình lại qua hàng trăm năm. Thoạt nhìn ngôi làng cho ta cảm giác giống như lãnh địa khổng lồ của loài mối.

The main occupation of the people is agriculture and animal husbandry, but tourists seem booming here. People who know how to exploit the areas where they live. They built up the hotels and resorts located in the heart of the village. The hotel was rebuilt based on the traditional houses in the cave over the centuries, to cater for tourists

Nghề chính của nhân dân là nông nghiệp và chăn nuôi, nhưng du lịch dường như đang bùng nổ nơi đây. Người dân biết cách khai thác tốt khu vực mà họ đang sống. Họ xây dựng lên những khách sạn, khu nghỉ mát nằm ngay trung tâm của làng. Những khách sạn được xây dựng lại dựa trên những ngôi nhà truyền thống trong hang qua nhiều thế kỉ, để phục vụ cho khách du lịch














No comments: